Caràcter propi

Caràcter propi - Cor de Maria

La IDENTITAT de la FECM defineix els nostres centres educatius com a escoles:

HUMANISTES, que eduquem en els valors propis dels nostres orígens com a escoles d’arrel cristiana
i considerem les dimensions social, emocional i espiritual com a eixos vertebradors de la formació
integral de l’alumnat.

CATALANES, que promovem el coneixement de la realitat sociocultural de Catalunya i la formació
en el respecte per la pluralitat lingüística així com la cultura en general. Tenim el català com a llengua
pròpia vehicular i d’aprenentatge juntament amb altres llengües i cultures afavorint així l’obertura,
la coneixença i el respecte vers els altres i el món.

CONSOLIDADES, que oferim una formació de qualitat als nostres alumnes des de fa més de 170
anys, donant-los les capacitats per adaptar-se a les necessitats dels nous temps.

COMPROMESES amb la societat i amb la nostra tasca de servei educatiu, fomentant el creixement
personal de l’alumnat per tal que esdevinguin ciutadans i ciutadanes responsables i solidaris que
contribueixin a la construcció d’una societat avançada més justa, inclusiva i tolerant.

FAMILIARS, que comptem amb la coresponsabilitat i la col·laboració de totes les famílies per portar
a terme el nostre projecte educatiu.

ACOLLIDORES, creant una relació de confiança entre els diferents sectors de la comunitat
educativa que faciliten l’aprenentatge i la convivència i obertes a tothom qui desitgi educar-hi els
seus fills i les seves filles en els nostres centres educatius.

INSPIRADORES, que aposten per la renovació pedagògica entesa com a millora contínua en favor
del procés educatiu de l’alumnat, el qual esdevé protagonista responsable del seu creixement
personal, integrat en un món divers i canviant.

Concebem l’educació com un procés integral, sostingut i sostenible que permet als infants i
adolescents sentir-se part activa d’un món plural. Per això, la nostra educació té com a trets principals:

  • Ajudar a descobrir i potenciar les possibilitats físiques, intel·lectuals, afectives i espirituals dels
    nostres alumnes.
  • Desenvolupar la dimensió social dels futurs ciutadans, ajudant-los per tal que s’insereixin en
    el món actual de forma responsable i constructiva i amb compromís.
    • emfatitzant el respecte, el diàleg, i la riquesa de la diversitat
    • fomentant els valors ètics per la resolució no violenta dels conflictes
    • treballant per la implantació de la justícia a petita i gran escala o promovent estils de vida saludables i sostenible
  • Respectar el dret a la llibertat de consciència, les conviccions religioses, culturals i morals,
    impartint la cultura religiosa mitjançant un plantejament històric, fonamentat i crític.
  • Assumir la llibertat com un valor primordial contribuint al reforçament del respecte dels drets
    humans i de les llibertats fonamentals i afavorint la comprensió, la tolerància i la pau.

COMUNITAT EDUCATIVA
Els alumnes són els primers protagonistes de la seva formació. Intervenen activament en la vida
de l’escola segons les possibilitats pròpies de cada edat i moment maduratiu, assumint els seus
deures i els seus drets.

El personal docent, com a educador respectuós amb el projecte educatiu, s’implica en l’educació
integral dels alumnes, s’ha format en els valors propis de la nostra identitat i serveix com a model
pels alumnes.

El personal no docent (PAS) coopera segons les seves funcions amb el personal docent, és
coneixedor, respectuós amb el projecte educatiu i compleix tasques necessàries pel bon
funcionament del centre.

Les famílies, com a principals responsables de l’educació dels nens i nenes i adolescents, participen
activament en la vida de l’escola, són coneixedores i respecten els principals trets del projecte educatiu.

Participen en el Consell Escolar del Centre i s’organitzen en l’Associació de Mares i
Pares.

Tots els integrants de la Comunitat Escolar vetllaran perquè els i les alumnes rebin una educació
de qualitat i perquè la justícia, el bon tracte i l’acollida siguin els valors transversals del projecte
educatiu.

EL NOSTRE MODEL DE GESTÓ

La FECM organitza, principalment, les seves funcions a través dels òrgans de govern següents:

El Patronat, que exerceix el govern i la representació de la Fundació Educativa Cor de Maria.

L‘Equip de Gestió, és l’òrgan executiu de la FECM que, entre d’altres funcions, s’ocupa de
vetllar pel seguiment i l’execució de les finalitats i objectius fundacionals i coordinar i impulsar
l’acció educativa de totes les escoles.

Els Equips Directius docents, són els encarregats de dirigir l’activitat de les escoles, desenvolupant
les directrius marcades pel Patronat i per l’Equip de Gestió de la Fundació.

 

icon-car.png
Cor de Maria - Sant Celoni

s'està carregant el mapa - espereu...

Cor de Maria - Sant Celoni 41.690100, 2.487730

Segueix-nos a: